Monday 10 March 2014

Cara Eratkan Hubungan dgn Ahli Keluarga

Ape yag aku nak kongsikan arini bukannya fakta sahih tapi ianya lebih kepada pandangan aku jer.. Tapi aku tak kira, aku nak kongsi gak.. hehe

Cara eratkan hubungan kekeluargaan antaranya ialah :

1. Rajin bertanya khabar. (walaupun duduk serumah)













2. Rajin tolong ahli keluarga (cth : tolong ibu masak, tolong ayah basuh kete, tolong ajar adik-adik mengaji dll)


















3. Solat berjemaah. (kalau family jenis suke jemaah kat masjid, pegilah masjid tu bersama-sama)











4. Walaupun family korang sibuk, sekali-sekala keluarlah jalan-jalan ngan dorang... tak semestinya gi tempat yang jauh-jauh...g jogging sama2 kat lake garden pon bleh jer...











5. Selalu-selalulah buat lawak bodo...hahaha (yang ni paling aku selalu buat)
Tapi jangan buat kat mane-mane adik beradik korang yang jenis tak pandai bergurau n serius...
Klo tak nnti korang dikatenyer masuk air, sengal otak tak pon makhluk pelik...serius ni...aku xmaen2...hahaha













Cukup-cukuplah tu kot...nanti klo aku ade tips2 lain lagi...nak siapkan assignment dulu...hehe

Sweet bu-bye from Cik Ayu,

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...