Wednesday 13 March 2013

Saya sedang berubah !


Assalamualaikum...

Apa isunya yang saya cuba ketengahkan kali ini?

       Saya sedang berubah !! Sungguh, saya sedang cuba membuat perubahan... ayat macam sedap sikit, membuat anjakan paradigma... hehe

Kalau nak membuat perubahan, mestilah perubahan yang positif...

       Senang cerita, saya sedang berusaha menjadi solehah!! Itu betul, bukan sekadar menjadi solehah tetapi juga berusaha untuk menjadi muslehah, bak kata guru saya dulu, jadilah orang soleh wa musleh.... orang yang baik, dan memperbaiki orang lain.

       Banyak ujian dan cabaran untuk saya menjadi solehah, menjadi baik, perlu menjaga iman dan mempertingkatkan keimanan, ianya bukan kerja mudah memandangkan terlalu banyak onak dan duri yang terpaksa saya redah dalam memelihara iman senipis kulit bawang...huhu...

Kesian saya...

      Apapun, saya berdoa ke hadrat Ilahi, semoga memperkuatkan ketahanan mental dan fizikal saya dalam melakukan perubahan...dan berharap semoga ahli keluarga, kawan-kawan dan semua saudara seagama dapat memberikan sokongan dan dorongan...

Oklah Cik Ayu, cayok2!! Fighting!! :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...