Tuesday 18 September 2012

Cinta Hang Tuah pada Puteri Gunung Ledang

Petikan drpd cerita Puteri Gunung Ledang... betapa indahnya cinta sejati...  ©©©

Hang Tuah :

Setapak melangkah

Dua langkah ingatan kanda pada dinda...

Puteri Gunung Ledang :


Adinda bersumpah

Jikalau kekanda tidak kembali
Adinda akan menyusul kekanda
Menginjak pada tanah yang sama
Bernafas pada udara yang sama

Hang Tuah :


Layar berbelok-belok

Sauh dibongkar di tempat tenang
Yang tinggal hati tak elok
Yang pergi hati tak senang
Bila sampai waktu
Kita akan bersama....

--->> Terharu saya dengan kata-kata ni... Seandainya suatu hari nanti, Allah pertemukan saya dengan cinta sejati saya, saya berjanji dengan diri saya sendiri, akan menjaganya dengan sebaik mungkin...Insya-Allah... 


Semoga cepat-cepat Allah pertemukan saya dengan cinta sejati saya...AMINNN... ^,^



__Ana Idayu-La__

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...