Monday 24 October 2011

Natrah dan jati diri melayu


Saya terbaca dalam sebuah buku, dewan masyarakat kalau tak silap, berkenaan dengan kisah kehidupan Natrah. Natrah yang telah meninggal dunia pada 9 Julai 2009 yang lalu.
Pengorbanan dan segala penderitaannya dalam mempertahankan aqidahnya sebagai seorang muslimah tercatat kemas dalam pelbagai versi makalah sama ada di internet, majalah, akhbar, buku-buku ilmiah dan dalam penyampai elektronik yang lain.

Jika dibandingkan dengan Natrah, seperti yang telah diketahui umum bukan seorang MELAYU, sanggup bermati-matian mempertahankan agamanya, cukup menyerlahkan KERUGIAN kita dari segi KEIMANAN

Kekentalan IMAN kita, orang MELAYU berjaya dicairkan oleh BARAT dan yang seangkatan dengan mereka, hasil kajian mereka yang tidak pernah jemu untuk memunahkan umat Islam. Mereka berjaya melalaikan kita, orang MELAYU, dengan hiburan dan gaya hidup yang mewah. Gerakan mereka halus, bersistematik dan berlapikkan nilai komersial. Kita, orang MELAYU menjadi manusia canggih tetapi nilai keimanan yang kita miliki semakin lemah. orang yang bersuara tentang keimanan dan keperluan kepada kekuatan iman dipandang sepi dan dianggap kolot. Patutkah kita, orang MELAYU, yang sedari lahirnya ke dunia dalam keadaan beriman kepada Allah, beragama Islam, menghina dan memperlekehkan mereka yang memperingatkan kita kepada Allah?

Kalau dulu Natrah menangis dan merayu-rayu tidak mahu dimurtadkan, kini gadis MELAYU dengan rela menjerit dan menangis-nangis untuk murtad.

Cukuplah kita kerugian dan kehilangan Natrah. Dalam terang-terangan kita dihina dan dihenyak oleh mereka yang ingin menghancurkan umat Islam. Kawan-kawan, marilah kita kembali kepada Allah...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...