Monday 18 August 2014

Diari Hati Buat Sang Pencinta


Imanku serapuh daunan kering...
Ku genggam kejap dan terus melangkah...
laluan ku berliku
tidaklah seindah bayangan pandang
Sekali sekala aku berlari
tidak sabar bertemu Sang Pencinta... 
terkadang pincang larianku
terkadang bertingkah langkahku
sekian juga tersadung...
lukanya pedih bukan kepalang
sering aku menangis sendu sendiri
berharian ku cari  kekuatan
untuk ku teruskan mujahadah...

Dalam payah aku bertatih
Namun tamparan musibah terlalu berbisa
Seakan terlalu cemburu
Semangatku memburu Dia Sang Pencinta 
Walau selemah daya ku 
Sungguh... cintaku tidak pudar
Semakin laluanku diberliku
Semakin ketal jiwa hambaku...

Cinta hamba ini bukanlah palsu
namun tak mampu tertafsir dengan amalku...
Ya Rabbi Sang Pencinta Abadi
Aku ini hamba di akhir zaman Ya Allah!
Hanya Engkau yang tahu isi hatiku
Aku lemah tanpa hidayah-Mu
Aku tersasar tanpa petunjuk-Mu 

Ku mohon keampunan-Mu Ya Allah....

Nukilan Cik Ayu....



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...